sitter som vanligt vid köksbordet med andra koppen svart kaffe och tittar ut över det gråmulna vädret, vad ska den här dagen bjuda som överraskning, eller blir det som vanligt en söndag i november.

i alla fall ska jag ta mig till itrim och träna och köpa mer mat. det börjar sina i källorna i skåp och kyl.

sen har jag funderingar på att sammanställa en diktsamling som alla har snöleoprader i titeln. fråga mig inte varför. det vet jag inte, det bara föll sig naturligt när jag skrev dem.

vill ni ha ett smakprov ? okej, om inte så sluta läs här. för nu blottar jag en dikt.

snöleoparderna jamar natt

 

saknade avtryck

 

vittnar
spår i snön som inte fallit

 

än, finns tid för kurande
kurrande,
gömda från de andra
inneslutna i varandra
åter,

 

vit, saknar sina fläckar
svart, ger dem åter

 

avtryck

 

snön faller genom natten

 

 

~

