Eftersom alla andra skriver om första advent och det redan då är taget som ämne för dagen, jag inte har hunnit få fram staken, ljusstaken alltså, och inte bytt gardiner till juligare variant så tänkte jag att det missade tåget har redan gått och då får jag helt enkelt hoppa på nästa.

Nästa advent, andra, ska jag på terapihelg. Det är inte bara lite läskigt. Det är jätteläskigt. Men det är bara att bita ihop eller bryta ihop. Det ingår i min famijeterapiutbildning en ansenlig mängd egna terapitimmar och andra advent är lika god start som någon för detta. Det blir gruppterapi i tre dagar, men det är inte övernattning så jag får hem och krama kudden emellan.

Men det som är kvar av denna helg ska ägnas åt jobb, både på hemmaplan och på kontoret. Hemmajobbet blir lite tvätt och hitta staken, fortfarande ljusstaken, städa lite och ja, mer hinns nog inte. På kontoret blir det lite pyssel efter förra veckans ”alldeles för lite tid på rummet”. Jag var med enheten på konferens och två dagar kurs. Det säger ju sig självt att det inte går att trycka in allt fix på en dag framför datorn.

 

