http://www.johanblanche.se/

har matlagningen gått i stå, vinet är samma vecka efter vecka, och oljan ser trött ut på köksbänken. lätt hänt lätt hänt. här tryter inspirationen för det mesta må jag säga. men så hittar man guldkornen i vardagen lite nu och då. och det är precis vad jag gjort då jag hittade den här sidan (se länken längs upp i inlägget)  för ett tag sen. johan skriver om mat på för mig ett nytt sätt och jag blir inspirerad till att våga pröva nya smakkombinationer som aldrig funnits på min matkarta förut.

nu undrar ni förstås om jag smakat mat lagad av johan. jepp! jag blev bjuden på en god middag innan en danskväll för någon fredag sen och jag kan säga att han är inte bara bra på att prata mat, han lagar bra oxå. ni vet, hos många är det ju mycket snack och lite verkstad… icke här inte.

